Sunday, November 13, 2011

-betul2-

orang ckp..penantian satu penyeksaan?..org ckp ke tjuk atau lirik lagu?..hihi..men bedal ja..x pe..yg pntg mcm tu la bunyinya...
n for a second day in duty as a 'call person' @dalam kata sng..kejenya standby tuk 'on call'..mmg buat aku benar2 rasa mcm x lengkap ja hidup...
slalu aku tgk org keja cm ni mcm best...tp sbnarnya x...
tau kenape?..sbb..bila on call time..esp from 8 am-5 pm everyday..
aku rasa mcm aku x bebas!!!...sialan,,
nk tido bgun lewat x boley...wat nya tgh tido ad call..mau kena maki berjambu..
dan buat sekeliannya...utk 2 mgu akan datang..perasaan mcm ni lah hr2 aku nk blajar tmpuh...
sbb...mcm berharap jgk kpd something u never know what will happen...
tutup cita pasal keja..

dalam keadaan aku duk tgu2 dh msuk hr kedua ni...
d sbbkan byk msa terluang selain dr fbooking je..(hampeh..someone ask me to hack his gf fbook..igt aku hackers ape..kalau pun aku hacker..aku x wat bnda2 terkutuk tu..ad moral lg loo)..ahak..
aku smpt la tinjau keadaan kwsn kuarters kediaman aku ni...
hmmm...there a lot of memory here..my mother giving birth to me here...at 5 years old..going to kindergaten call as "tadika kem ukk'..ya..byk kenangan2 terindah yg x dpt diungkap dgn kata2...
disini aku membesar...disini aku blajar erti bersahabat...berpisah (keluarga polis maaa..x smpt nk tackle dh pindah..-esp awek2 cun)..hihi..
mengajar erti kehidupan..
tp kni..
semua cm dh x da...sunyi sepi....
dh x da lg suara riuh rendah pak cik2 polis dan abg2 polis berkawad...x da lg bunyi truk2..landrover2...siren2 kta peronda..x da lg bunyi tembak tembak guna blank bullet..hmmm..seyesly..aku makin rindu dgn suasana cm tu..
bkn aku nk sentimental ke ap..
tp tu lah..
bila membesar dlm keadaan cm tu..

dulu..pg2 nk p sklh...
kena baris..dpn guard house...
ad pak cik guard lengkap ngn M-16 akn suh baris elok2..
ltk beg tepi jln elok2...
laki ngn geng laki berbaris..pompuan ngn geng pompuan..
dh tu bila bas sklh smpai...
slow2 naik..
dr situ wa blajar disiplin...
smbil2 tgu bas..akn ad la tazkirah pagi dr pak cik2 yg on duty...
tp tu kenangan hampir berbelas thn dulu..
kini..guard pos pun naik semak...
sumpah..aku rinduuu!...
huhu..







:bkn aku nk jd sentimental ke ap..tp tu lh dunia aku satu ketika dlu..yg mana kalau diimbas kembali...mmg dh x da lg zmn tu skrg...hmm...

No comments:

Post a Comment