Friday, April 22, 2011

antara utama dan pertama...

Mungkin aku ja yang sensitif..tp ntah la..antara yang pertama.yang diutmakan dan anda bukan yg pertama dan utama...ttpi anda adalah pilihan terakhir..ngeh3...

sesentap!..(sensitif+sentap)..hehe..mungkin bg org lain...anda tdk kesah anda mnjadi yg pertama atau pilihan terakhir..tp..perasaan sesentap ni aku kongsi dgn seorg lg membe aku..aku igt aku ja rasa cm tu...

critanya berbunyi begini..jeng3..huhu...tgh anda sdg melakukan xtvt kesukaan anda bersama dgn seorang lagi.time tu pun dh dkt maghrib.ttiba..tut.tut!..bunyi sms masuk..."ooit...wat apo?..jom..mkn sate..."..aphal ttiba ad org ajak aku mkn sate..aku pun reply.."ooit mkn sate..hg celebrate ap?..ramai ka ada?"..n jwpn yg mnyebabkan perasaan sesentap muncul..."haha..duk mkn dh la ni...mai r..aku dh msg si A..dia habaq dia x dak kt rum..aku ajak si B..dia x reply msg"..huhu..waaaa..dh ajak org lain..n tgh mkn pun...org yg diutamakan tu x da..bru nk ajak kita..hukhuk..kecik hati kot! (x da ap pun)..demi mnjga hati kwn.."aku pun reply "owh..x pa lh..aku pun dgn si C kt kedai mkn jgk ni..tgh mkn..lg pun dh dkt maghrib"..ngeh3


Perasaan sesentap ni turut dikongsi bersama dgn si C..loorr...dh ajak budak2 tu..depa x dak bru nk ajak hg...bru nk ajak kita..hmmm..kem salam ja lh jwbnya..kbtulan..masa dan ketika x btul...msa dh dkt maghrib...lg pun tgh mkn jgk..

persoalannya di sini..kalau anda betul2 berhajat nk ajak sesapa..apa salahnya bg tau awl..ok kalau pun on d spot nk ajak..jgn lh sesekali ckp aku dh ajak si A n si B tp diorang bla..blaa..bla..(munkin bg org lain ok ja..tp bg aku..rsa mcm x selesa)..huhu...lg satu..jgn la ckp dh tgh mkn..konpem org yg nk ajak tu pikir byk kali..lorr..dh mkn..x kn nk p..walau pun ad sms plak.."nk mai habaq la..kami order tuk hg"..aku pun reply "x pa2..len kali la weyh..aku pun tgh melantak"..haha


tp sbnarnya..x da ap pun..ttiba plak nk rasa bkn2..munkin umo dh meningkat..hormon2 dh x stabiil....hakhak..gilos..bkn pompuan...adei..terlebey sensitip ap kes...


kesimpulannya...jgn sskali membuat sahabat anda adalah pilihan terakhir walaupun mmg beliau merupakan pilihan terakhir ataupun anda tidak bermaksud sedemikian...cuba ubah situasi walau apapun keadaannya...sahabat anda adalah paling utama dan yang pertama...ngeh3...(munkin utk org yg ad perasaan sesentap! ja kot)..huhu...



hehe..apa2 pun..saja nk luahkan kt sini..sbb perasaan dibelakangkan..membelakangi turut dikongsi oleh sorg kwn lain..jd..bkn aku ja yg rsa..dia pun rsa..so...mmg ad something wrong somewhere la kn ngn situasi begitu..x pe2..moga2..jd peringatan kt aku..jgn wat org lain cm tu...walau pun itu hak anda kn...ngeh3



No comments:

Post a Comment