Tuesday, April 19, 2011

Hanya Kau yang mampu..

benarkah,
ini ujian...
cabaran..
dugaan sebagai seorang hamba....

tolonglah...
aku buntu...
aku kaku...
aku dah tak mampu....

ya allah...
andainya ini satu ujian buatku..
aku redha...aku terima dgn rela hati...
aku x malu utk menangis kerananya ya allah...

kau tabahkanlah hati ku ya allah..
kau kuatkanlah hati ku ya allah....
kau permudahkanlah segalanya ya allah....

biarlah...
aku rasa kesusahan itu...
aku peluk kelukaan itu...
aku dakap kesakitan itu...


kerana...
susah itu mngajar erti berdikari...
luka itu membawa keinsafan....
sakit itu pembuka pintu hati....

aku sedar ya allah...
selain senang...ssah juga pelengkap hidup..
kelukaan menjadi penawar dikala buntu..
kesakitan menjadi peneman setia dikala malam....

ya allah....
kau ampunkan lh dosaku
kau trimalah taubat ku...
kau mudahkanlah....

andai malam pelengkap siang...
andai bulan peneman bintang....
pastinya...mati itu pelengkap segala kehidupan....
ampunkanlah....maafkanlah...terimalah taubat hambamu....Ya allah...

No comments:

Post a Comment