Wednesday, May 4, 2011

Benci Tapi Rindu



Benciiiiiiiiiiiiiiiiiiii tapiiiiiiiiiiiii rinduuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!

benci tapi rindu?????
pernah ke dtg perasaan cm tu?..mcm pernah ja kn..tp slalunya..perasaan benci tu dtg bila kita tgh melalui sesuatu atau sdg menghadapi sesuatu yg sedang berlaku..contohnya..apabila kita berada sama2 dgn org yg slalu membuatkan kita sakit hati...tapi..di sebabkan kita hari jmpa2 dgn dia...perasaan benci tersebut berubah mnjadi rinduuuuu!!...rinduuuu apabila sidia tiada di tempat kerja contohnya utk wat kita sakit hati lagi...mesti pernah kn rsa cm ni....hehe..(aku benci dulu dgn si malaun yg slalu wat aku bengang time aku sklh dlu...tp skrg aku tercari2 dia..dh kawen ke blum..wallahulallam..rindu ke tu?)

benci tapi rinduuuu....
bila masa2 yg sgt menyusahkan kita...sgt menyesakkan kita...sgt menguji ketahanan mental..fizikal dan spiritual...satu masa yg menyebabkan kita dh x malu lg utk menangis dihadapan kwn2...x malu lagi utk trus tidak merasa malu...perit yg kita lalui tu..walaupun pda msa tersebut..kita sgt2 benci..tp kita terpaksa lalui..akhirnya kita berjaya harungi...perasaan ni aku rasa bg aku waktu ssh payah study kt u la kn..bg aku la..mungkin bg org lain..ad lg waktu2 yg cm ni..cm latihan tuk jd polis ke..jd askar ke..bomba ke..mmg tough kn...tp itulah..waktu2 yg dulunya kita rsa benci walaupun x suma nya mnjadi bnci...tp last2nya..kita sgt rindukan keadaan tersebut kn...hmmmm..really miss my frens during polytechnic doing my diploma..and also my frens and coursemate at unimap...anda mengajar erti bersahabat...rindu ke?..x kot..teringat ja..ahak!..

benci tapi rinduuu...
pernah x kta rsa benci di suruh mandi...disuruh sembahyang..disuruh pakai baju elok2...disuruh pergi mngaji quran (aku pling liat nk g ngaji quran!)...(masa kecik2 laaa,besar2 pun ad jgk kn..haha)benci jgk..bila pg2 disuruh beratur tegak2 menunggu bas nk ke sklh di depan guard house (duk kem polis...paham2 lh...hehe)..dh tu di usik oleh pakcik yg keja syif pg..(nangis aku time tu..)...benci jgk..msa tadika...aku lari dr kelas tadika...sbb x mau blajr cara2 nk gosok gg dr misi2 yg dtg tadika...benciiii! (lari la..kelas tadika dkt ngn rumah aku..hakhak)..bencii!..bila dulu..penyangkut baju...tali pinggang...bulu ayam (ala yg nk sapu2 habuk tu)...slalu singgah kt ats blkg badan aku...sakit!!!!...benci bila mak slalu mrh2..berleter..bila main 'police tang treee" (kwn2 aku sbut cm tu" balik baju n badan dh mcm kerbau..berselut!..benci bila ada keta2 perisai,lori2,landrover yg slalu parking dkt rumah aku bila ad psukan polis hutan standby kalau ad ap2 operasi...bising!..tp aku rindu saaat diberi peluang tuk naik dan dibawa ronda2 kwsn kem..huhu....dlu2 suma tu wat aku bnci..tp..kini..aku btul2 rindukan keadaan tersbut!...kalau la x kerana bnda2 yg dulunya bnci...aku x tau...kt mana aku skrg..

byk lagi benda,keadaan persekitaran...orang2,persatuan2..pertubuhan2...kenderaan2,binatang,ap2 la yg ad sama2 ngn hidup kita ni...yang dlunya kita benci sangat..smpaikan dlu..kalau diberi peluang tuk kita ulang semula...mati hidup semula pun x mau dah...tapi kini..semua2 tu yang membuatkan kita rinduuu sangat...kaalu diberi msa,diberi peluang..walau pun seketika..pastinya kita nak sgt ulang kembali...walau seketika..sekadar tuk lepas kn rinduuu...tapi...mngkin semua tu sudah mnjadi kenangan pahit manis kita...hmmm..





No comments:

Post a Comment