Tuesday, May 10, 2011

Ntah..tak tau...bercmpur aduk!!!

Aku x tau...apa yang aku rsa..
keliru?.,nk keliru sbb ap..
terkedu?..
bkn aku makan budu...
terasa?...
sjak bila nk jd mcm pokok semalu...sensitif..x mungkin...

tapi mmg aku rsa ad mcm perasaan aneh ja 2,3 hr ni...
tapi aku x tau nk ckp mcm mana...
mungkin sbb cuaca yang panas..
jadi rimas..x tau nk mula nk fikir kt mana..
haha...

jadi..kalau dh jadi mcm ni..
cakap banyak pun x guna..
baik aku duk diam2..wat ja ap2 yg aku rasa nk wat...
sbb cuaca panas..kalau pikir panas..lgi panas..sampai dalam..heheh

jadi..dari aku melalak x tntu pasal..baik aku..
TGK!!..TGK dan TGK!!..lepas tu..DIAM!..

SEBAB...

kalau bercakap itu PERAK...
berdiam diri itu adalah EMAS..BERLIAN...PERMATA!!




:aku nk jadi org yang pendiam..pemalu..mcm dlu2..sbb lbh bgus kot dari banyak cakap..jd org yg banyak dosa dgn sapa2..:P

:biar org ckp aku sombong..x byk ckp mcm dlu2..tp yg kenal aku..tau aku mmg byk ckp dgn diorg..:P

:bukan aku sombong n x nk senyum..tapi..ntah..bila senyum org wat bodoh..baik aku wat muka blagak ja..hakhak..x baik..jgn2...

:aku terpikir..org hanya menegakkan pgangan dan keprcyaan msing2..cntohnya..politik kepartian..so..maknanya..suma org sama..dah rasa sokong A..A ja lh yg hidup dan mati bersama..sorg lg ngn B..so taksub dgn B..lantak la ko labu...sma ja lh...x guna berbalah..baik g masjid..lepas tepi kubur..tgk ja batu nisan...kot2 leh ubah sikap tamak haloba msing2...

:itulah manusia..."dulu2..sblum jd menteri besar...nk yang bersih..yg suci...x nk yang ad msalah peribadi..tapi bila dh jadi menteri besar..kopiah putih atas kpla..serban mcm bakul..tapi terlupa...yg dlu2 ko g tunjuk anu ko kt pompuan..ko selak kain..x malu ke?..napa skrg suma sunyi sepi..napa x canang kt suma org???.."aku dh x selak kain lg dah..aku dh x tunjuk anu kt pompuan dah..sbb aku dh jd menteri besar..org pgil aku ustat..baik aku selak kekayaan bumi..aku selak hutan2..aku selak tanah2 curi pasir.."..puuiiitttt!!!!..mcm ni nk jadi pemimpin...tau pulak...dlu2 tu crta lain..skrg crita lain..a'a kn..dh jd mntri besar..x da sapa nk persoal lg dh..x pe2..jd lah..dduk la elok2..jgn smpai telanjang sudah..dlu selak kain..tp ats kpla ad kopiah putih..berjubah..jgn smp nnt telanjang bulat..x kn ustat cm tu kn...kesian aku tgk pengikut2 yg taksub...islam hanya pada kopian dan serban berjubah..baik pakai blazer..pakai kemeja berseluar yengki ja...sma ja..huh!..

:sedih atas 'pembaharuan' yg dibuat....pegi pekan..dapat santapan halwa telinga..ad ceramah agama..ada hiburan nasyid..kt corong2 pembesar suara..tp apa yg dpt???...buang karan ja..tp..bila malm2..tutup suma lampu jalan..buang suma papan2 tanda elektronik..duduk dlam gelap..membazir buka lampu mlm2..x da org lalu..bgus lh...tutup lampu..yg muda2..bwk kapel..atas moto pun jadi...yg bwk keta..lg best..ad aircond..sedaaap!!..abis..lampu jalan x da bang..port baik punye!....nk salah sapa?...maksiat punya pasal..allah x kn ty..tu ank org mana?...bapaknya parti mana?...maknya kalau PRU ngundi sape?...mmg GELAP!..

huhu..ap nk jadi..apa nk jadi..smp sekarang x ubah lg..apa nk jadi..ahak!...lu pikir la sndri..nk ckp suma kena pakai serban..pakai jubah..yg pakai jubah..pakai kopiah putih pun selak kain..tunjuk anu...abis..cm mana..islam hanya pada pakaian...islam hanya pada bendera dan warna..

lebih baik bersederhana didalam semua segi...baik dr segi pakain..dr segi pemikiran..jgn kita terlebih2...sbb..x suma yg lebih itu baik..x suma kekurangan itu adalah satu yg sgt merugikan..kerana..semua yg ada..yg terjadi..adlaah pemberian ALLAH..





No comments:

Post a Comment